Πρόγραμμα Νεανικής Συμμετοχής YES
Για δεύτερη συνεχή χρονιά φέτος –σχολικό έτος 2024-2025- έλαβε χώρα στο σχολείο μας το YES ( Πρόγραμμα Νεανικής Συμμετοχής ) Πρωτοβουλία για την Ψυχική Υγεία Παιδιών κι Εφήβων.

Κατά γενική ομολογία όλων των συμμετεχόντων – εκπαιδευτικών και μαθητών –οι δράσεις διαλόγου που υλοποιήθηκαν σε τμήματα του σχολείου μας ολοκληρώθηκαν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Κι αυτό γιατί τα θέματα που άπτονται της ψυχικής υγείας των εφήβων είναι συγγενικά με διάφορα θέματα αγωγής υγείας και αγωγής του πολίτη ,όπως και με θέματα δικαιωμάτων του παιδιού που έχουν περιληφθεί πιο εμφατικά στην ύλη των σχολείων ,τόσο μέσα από τα υποχρεωτικά μαθήματα όσο και σε μαθήματα επιλογής ή ομίλους. Σε συνδυασμό μάλιστα με την αξιοποίηση των τεχνών και την οργάνωση πολιτιστικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων και δράσεων επιχειρούν να τονώσουν τον κοινωνικό χαρακτήρα του σχολείου. Αναδείχθηκε και φέτος πόσο διψούν οι μαθητές πέρα από τα μαθήματά τους να συμμετέχουν σε βιωματικές διαθεματικές δράσεις αλληλεπίδρασής τους με πολύπλευρη στόχευση , επιδιώκοντας το πιο ενεργό δημιουργικό σχολικό περιβάλλον. Φάνηκε πόσο αναγκαία είναι ,πέρα από την απόκτηση ακαδημαϊκών γνώσεων , η εκπαίδευση να περιλαμβάνει δράσεις ενημέρωσης κι εξάσκησης των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών μας. Τόσο η αντιμετώπιση ανησυχιών ή παθολογικών καταστάσεων που σχετίζονται με την ψυχική υγεία των μαθητών όσο και η παρέμβαση με στόχο την πρόληψη μέσω ενημέρωσης κι ενδυνάμωσης των ,ατομικά και συλλογικά, φαίνεται να καθίστανται όλο και πιο αναγκαίες. Εμείς λοιπόν και φέτος στα πλαίσια του YES , δώσαμε έμφαση στην επικοινωνία ,την ενεργοποίηση των μαθητών να εκφράσουν και να ανταλλάξουν ελεύθερα τις απόψεις τους σε θέματα σχετικά με την ψυχική ευημερία κι ευεξία τους. Πιο συγκεκριμένα, ο θεματικός μας πυλώνας για φέτος ήταν ‘’το προφίλ μου / ο εαυτός μου ‘’.
Χαρήκαμε τη διαδρομή. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τις δράσεις διαλόγου την επόμενη χρονιά. Ανυπομονούμε!

Περισσότερες Πληροφορίες: https://camhi.gr/el/programma-neanikis-summetohis/